ZARZĄDZENIEM Nr 2746/10 PREZYDENTA MIASTA CZĘSTOCHOWY z dnia 29 lipca 2010 r. rozpoczęto konsultacje społeczne w sprawie wyboru najlepszego hasła promocyjnego dla Miasta Częstochowy - treść zarządzenia.

Konsultacje odbędą się w dniach 9 sierpnia - 30 września 2010 r. i będą prowadzone w 2 etapach:


a)pierwszy etap obejmujący możliwość składania propozycji haseł promujących Częstochowę potrwa od 9 sierpnia do 9 września 2010 r.,
b)etap drugi związany z wyborem najciekawszych haseł trwać będzie od 13 września do 30 września 2010 r.

Konsultacje mają być sposobem na zweryfikowanie popularności dotychczasowych sloganów używanych w oficjalnych materiałach i akcjach promocyjnych oraz ewentualne znalezienie nowych atrakcyjnych pomysłów na motto reklamowe – jeden z najistotniejszych elementów w budowaniu marki miejskiej.

 Od poniedziałku 9 sierpnia do 9 września 2010 r. do urn znajdujących się:
– w budynku Urzędu Miasta Częstochowy przy ul. Śląskiej 11/13,
– w budynku Urzędu Miasta Częstochowy przy ul. Waszyngtona 5,
– w sekretariacie Wydziału Kultury i Promocji przy ul. Focha19/21 (siedziba Urzędu Stanu Cywilnego),
– w Miejskim Centrum Informacji (Aleja Najświętszej Maryi Panny 65)
każdy częstochowianin może wrzucić specjalną kartę z propozycją chwytliwego sloganu promocyjnego. Karty są również dostępne w siedzibach Rad Dzielnic (w czasie dyżurów). Jej wzór znajduje się też w najnowszym numerze miesięcznika „Co, Gdzie kiedy w Częstochowie”.

Aby wytypować slogan w drugim etapie konsultacji wystarczy wejść w terminie od 13 września do 30 września 2010 r.na stronę www.konsultacje.czestochowa.pl, wypełnić odpowiedni formularz. Można także uzupełnić i wrzucić do urny specjalną ankietę na ten temat (odpowiednio oznakowane urny znajdują się w budynku Urzędu Miasta Częstochowy przy ul. Śląskiej 11/13, w budynku Urzędu Miasta Częstochowy przy ul. Waszyngtona 5, w sekretariacie Wydziału Kultury i Promocji przy ul. Focha19/21 (siedziba Urzędu Stanu Cywilnego), w Miejskim Centrum Informacji (Aleja Najświętszej Maryi Panny 65)).

Ostateczne rozstrzygnięcie konsultacji społecznych poprzedzi spotkanie otwarte ze wszystkimi zainteresowanymi wyborem hasła promocyjnego. Odbędzie się ono 29 września 2010 r.w Urzędzie Miasta Częstochowy ul. Śląska 11/13 (sala sesyjna, początek o godz. 18.00).

Konsultacje zakończyły się 30 września 2010 r.

W pierwszym etapie konsultacji społecznych mieszkańcy zgłosili 165 propozycji sloganów reklamowych. Wśród nich znalazły się slogany wymyślone przez mieszkańców, zarekomendowane wcześniej przez dwie agencje PR oraz dotychczasowe motto promocyjne Częstochowy. Spośród wszystkich zgłoszonych pomysłów komisja konsultacyjna wybrała 16 najlepszych:
1.Częstochowa – dodaj do ulubionych.
2.Częstochowa rzuca na kolana.
3.Poświęć czas na Częstochowę.
4.Częstochowa – jasna przyszłość.
5.Częstochowa Jasna Góra Możliwości.
6.Częstochowa to dobre miasto.
7.Częstochowa. Wiele dobrego.
8.Częstochowa rozpala!
9.Jasne, że Częstochowa.
10.Częstochowa ma duszę!
11.Kultowa Częstochowa.
12.Częstochowa – wchodzę!
13.Częstochowa więcej niż myślisz.
14.Częstochowa – siła tworzenia!
15.Dwa słowa – nasza Częstochowa.
16.Świetne miasto Częstochowa.

 W drugim etapie konsultacji odbywało się internetowe i „papierowe” głosowanie na jedno z szesnastu wytypowanych haseł. Po drugim etapie konsultacji wyłonione zostały trzy hasła, które uzyskały największą liczbę głosów (łącznie – w głosowaniu internetowym i poprzez ankiety):
Częstochowa – dodaj do ulubionych.
Częstochowa rzuca na kolana.
Jasne, że Częstochowa.
Spośród tych haseł – po konsultacji z ekspertami z dziedziny socjologii, psychologii społecznej i marketingu terytorialnego pod koniec października ubiegłego roku wybrane zostało hasło: „Jasne, że Częstochowa”, które zostało zarekomendowane nowym władzom Częstochowy wyłonionym w wyborach samorządowych 2010 do wykorzystaniu w działaniach promocyjnych Miasta Częstochowy.