Zgodnie z Zarządzeniem nr 841.2020 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie przeciwdziałania rozpowszechnianiu się wirusa COVID-19 wśród mieszkańców Częstochowy i wynikającym z niego zamknięciem Urzędu Miasta Częstochowy dla interesantów - załatwianie spraw odbywa się poprzez korespondencję tradycyjną (przesłanie kompletnych dokumentów), w razie dodatkowych pytań telefonicznie z pracownikami zajmującymi się daną sprawą lub elektronicznie na adres ed@czestochowa.um.gov.pl.


I. Podstawa Prawna:

  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe;
    Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej;
    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek dotyczący wpisu do ewidencji szkół/placówek niepublicznych- F-Ed0011
    do pobrania: F-Ed0011.doc,   F-Ed0011.pdf
  • zgłoszenie do ewidencji szkół/placówek niepublicznych - F-Ed0012
  • zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty - F-Ed0013
  • zgłoszenie danych potrzebnych do wpisania szkoły/placówki oświatowej do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej - F-Ed0014