W związku ze stanem zagrożenia epidemicznego i wprowadzonymi ograniczeniami w bezpośredniej obsłudze interesantów, wnioski o ustalenie numeru porządkowego budynków lub wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym, mogą być składane do Wydziału Geodezji i Kartografii za pośrednictwem:

1. operatora pocztowego na adres:
Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Geodezji i Kartografii
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

2. elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu https://epuap.gov.pl dla osób posiadających podpis potwierdzony profilem zaufanym lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
UWAGA! W katalogu spraw należy wybrać: Sprawy ogólne - Pisma do urzędu - Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Jako organ prowadzący sprawę należy wybrać Gminę Miasto Częstochowa. Wypełniony wniosek o ustalenie numeru porządkowego lub wniosek o wydanie zaświadczenia należy dołączyć jako załącznik do pisma ogólnego.

3. ogólnego punktu kancelaryjnego Urzędu Miasta Częstochowy w budynku przy ul. Waszyngtona 5 w godzinach 8:00-15:00.

4. punktu obsługi interesantów Wydziału Geodezji i Kartografii - okienko nr 1 w budynku przy ul. Waszyngtona 5 w godzinach 12:00-13:00 po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty tel. (0-34) 37-07-802.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki:

  • zgodnie z informacją zawartą we wnioskach

IV. Opłaty:

  • ustalenie numeru porządkowego jest wolne od opłat;
  • 17 zł opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia;


W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).


V. Termin załatwienia sprawy:

  • realizacja wniosku o ustalenie numeru porządkowego do 30 dni;
  • wydanie zaświadczenia do 7 dni;

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Geodezji i Kartografii

VII. Miejsce załatwienia sprawy:


VIII. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

IX. Tryb odwoławczy:

  • Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.