W związku ze stanem zagrożenia epidemicznego i wprowadzonymi ograniczeniami w bezpośredniej obsłudze interesantów, wnioski o wydanie decyzji z zakresu ewidencji gruntów i budynków mogą być składane do Wydziału Geodezji i Kartografii za pośrednictwem:


1. operatora pocztowego na adres:
Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Geodezji i Kartografii
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

2. elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu https://epuap.gov.pl dla osób posiadających podpis potwierdzony profilem zaufanym lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
UWAGA! W katalogu spraw należy wybrać: Sprawy ogólne - Pisma do urzędu - Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Jako organ prowadzący sprawę należy wybrać Gminę Miasto Częstochowa. Wypełniony wniosek o wydanie decyzji należy dołączyć jako załącznik do pisma ogólnego.

3. ogólnego punktu kancelaryjnego Urzędu Miasta Częstochowy w budynku przy ul. Waszyngtona 5 w godzinach 8:00-15:00.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne;
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • Przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji w razie konieczności należy uzgodnić zakres danych objętych zmianami oraz tryb postępowania w Referacie Ewidencji Gruntów i Budynków pok. 305, ul. Jerzego Waszyngtona 5 w godzinach pracy Urzędu.

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • dokumenty uzasadniające wydanie decyzji, tytuł własności do nieruchomości

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Geodezji i Kartografii

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:

  • Odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

XI. Uwagi:

  • brak

Klauzula informacyjna