I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej;
  • Zarządzenie nr 1019.2016 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 21 czerwca 2016 r. w sprawie powołania Zespołu ds. Nazewnictwa Obiektów Miejskich;
  • Zarządzenie nr 1020.2016 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 21 czerwca 2016 r. w sprawie ustalenia zasad i procedur związanych z nadawaniem nazw obiektom miejskim w Częstochowie.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o nadanie nazwy ulicy, placowi i innemu obiektowi miejskiemu - F-GK0211
    do pobrania: F-GK0211.doc, F-GK0211.pdf
  • zgoda na nadanie nazwy drodze wewnętrznej - GK0212
    (Pisemna zgoda wszystkich właścicieli obiektu jest wymagana w przypadku, gdy wniosek o nadanie nazwy dotyczy drogi wewnętrznej w rozumieniu ustawy o drogach publicznych).
    do pobrania: F-GK0212.doc, F-GK0212.pdf