W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną wnioski należy składać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub na adres email info@czestochowa.um.gov.pl.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia do Sądu Rejonowego w Częstochowie - Wydział Ksiąg Wieczystych w celu wykreślenia z księgi wieczystej - F-KS0051
    do pobrania: F-KS0051.doc, F-KS0051.pdf
  • pełnomocnictwo szczególne - obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2018 r., poz. 974 (PPS-1) - F-KS0052
    do pobrania: F-KS0052.pdf

III. Dokumenty do wglądu:

  • wypis z księgi wieczystej, 
  • dowody wpłat na konto Urzędu Miasta Częstochowy.

IV. Opłaty:

  • 17 zł opłaty skarbowej za zaświadczenie.
  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

V. Termin załatwienia sprawy:

  • 7 dni

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Księgowości

VII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Śląska 11/13, pokoje: 207, 208, 245
    tel.: 34 37-07-407, 34 37-07-408, 34 37-07-445 
    e-mail: wks@czestochowa.um.gov.pl

    Pracownicy: Magdalena Horbacz, Agnieszka Synowiec, Renata Staniec, Anna Nowak

VIII. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530