W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną wnioski należy składać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub na adres email info@czestochowa.um.gov.pl.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia - F-KS0051
    do pobrania: F-KS0051.doc, F-KS0051.pdf
  • pełnomocnictwo szczególne - obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2018 r., poz. 974 (PPS-1) - F-KS0052
    do pobrania: F-KS0052.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • wypis z księgi wieczystej, 
  • dowody wpłat na konto Urzędu Miasta Częstochowy.

V. Opłaty:

  • 17 zł opłaty skarbowej za zaświadczenie.
  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • 7 dni

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Księgowości

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • brak

Klauzula informacyjna