I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  • Ustawa z dnia 12 października 1994 r. o zasadach przekazywania zakładowych budynków mieszkalnych przez przedsiębiorstwa państwowe;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
  • Uchwała Rady Miasta Częstochowy Nr 729.XLVIII.2017 z 22 grudnia 2017 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami miasta Częstochowy.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki:

  • odpis dokumentu potwierdzającego tytuł własności do nieruchomości

IV. Dokumenty do wglądu:

  • pełnomocnictwo, dowód osobisty

V. Termin załatwienia sprawy:

  • minimum 6 miesięcy od daty złożenia wniosku

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

VII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 207
    tel.: 34 37-07-707
    e-mail: mn@czestochowa.um.gov.pl
    Pracownicy: Agnieszka Grzelka, Aleksandra Gawęda

  • Wnioski należy składać w Kancelarii Urzędu pokój 3, ul. Śląska 11/13 lub w sekretariacie Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego pokój 211, ul. Jerzego Waszyngtona 5.

VIII. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

IX. Uwagi:

  • Zgodnie z art. 24 ustawy o gospodarce nieruchomościami Gmina nabywa nieruchomości przeznaczone na cele publiczne określone w art. 6 w/w ustawy cele rozwojowe Gminy oraz zorganizowanej działalności inwestycyjnej.