I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa;
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Uchwała Rady Miasta Częstochowy Nr 729.XLVIII.2017 z 22 grudnia 2017 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami miasta Częstochowy;
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2019r., poz. 1145 z późniejszymi zmianami);
    Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki:

  • odpis z tytułu własności w przypadku, gdy nie jest założona księga wieczysta

IV. Dokumenty do wglądu:

  • dowód osobisty

V. Termin załatwienia sprawy:

  • minimum 2 miesiące

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

VII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 207
    tel.: 34 37-07-707
    e-mail: mn@czestochowa.um.gov.pl
    Pracownicy: Agnieszka Grzelka, Aleksandra Gawęda

  • Wnioski należy składać w Kancelarii Urzędu pokój 3, ul. Śląska 11/13 lub w sekretariacie Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego pokój 211, ul. Jerzego Waszyngtona 5.