I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości;
  • Uchwała Rady Miasta Częstochowy Nr 729.XLVIII.2017 z 22 grudnia 2017 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami miasta Częstochowy;
  • Uchwała Rady Miasta Częstochowy Nr 625/XXXIV/2013 z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie określenia warunków udzielenia bonifikaty i wysokości stawek procentowych przy sprzedaży nieruchomości gruntowych oraz od pierwszej opłaty z tytułu oddania gruntów w użytkowanie wieczyste;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o sprzedaż / oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste - F-MN0031
    do pobrania: F-MN0031.doc, F-MN0031.pdf

III. Dokumenty do wglądu:

  • dowód osobisty

IV. Termin załatwienia sprawy:

  • uzależniony od specyfiki sprawy

V. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

VI. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 209
    34 37-07-729, 34 37-07-709, 
    e-mail: mn@czestochowa.um.gov.pl
    Pracownicy: Jadwiga Klajnowska, Agnieszka Kocot

  • Wnioski należy składać w Kancelarii Urzędu pokój 3, ul. Śląska 11/13 lub w sekretariacie Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego pokój 211, ul. Jerzego Waszyngtona 5.

VII. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

IX. Uwagi:

  • W przypadku wniosku użytkownika wieczystego o sprzedaż na jego rzecz użytkowania wieczystego wniosek winien zawierać uzasadnienie wykupu w którym należy wykazać występujące ograniczeni w związku z aktualną formą władania nieruchomości.