I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o oddanie w trwały zarząd nieruchomości stanowiących własność Gminy Częstochowa oraz Skarbu Państwa - F-MN0081
    do pobrania: F-MN0081.doc, F-MN0081.pdf

III. Dokumenty do wglądu:

  • statut jednostki organizacyjnej

IV. Opłaty:

  • zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami

V. Termin załatwienia sprawy:

  • uzależniony od specyfiki sprawy

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

VII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 311
    tel.: 34 37-07-811
    e-mail: mn@czestochowa.um.gov.pl
    Pracownicy: Łukasz Kaczmarek, Sławomir Matczak

  • Wnioski należy składać w Kancelarii Urzędu pokój 3, ul. Śląska 11/13 lub w sekretariacie Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego pokój 211, ul. Jerzego Waszyngtona 5.

VIII. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

IX. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji - grunty Gminy.
  • Do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji - grunty Skarbu Państwa.