I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o ustanowienie służebności gruntowej / przesyłu wraz z powierzchnią pasa służebności - F-MN0131
    do pobrania: F-MN0131.doc, F-MN0131.pdf

III. Wymagane załączniki:

  • mapa zasadnicza z nakładką mapy ewidencyjnej z zaznaczoną propozycją przebiegu pasa służebności

IV. Termin załatwienia sprawy:

  • uzależniony od specyfiki sprawy

V. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

VI. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 205
    tel.: 34 37-07-705 - służebności gruntowe

    ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 216
    tel.: 34 37-07-716 - służebności przesyłu
    Pracownik: Aleksandra Szczepanowska
    Pracownik: Piotr Kała

    e-mail: mn@czestochowa.um.gov.pl

  • Wnioski należy składać w Kancelarii Urzędu pokój 3, ul. Śląska 11/13 lub w sekretariacie Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego pokój 211, ul. Jerzego Waszyngtona 5.

VII. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

VIII. Uwagi:

  • Wnioskodawca ponosi koszty:
    • sporządzenia operatu szacunkowego ustalającego wysokość jednorazowego wynagrodzenia z tytułu ustanowienia służebności;
    • wynagrodzenia z tytułu ustanowienia służebności;
    • sporządzenia aktu notarialnego.