I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o ustalenie opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomości - F-MN0161
    do pobrania: F-MN0151.doc, F-MN0151.pdf

III. Wymagane załączniki:

  1. Wypełniony wniosek.
  2. Aktualne poświadczenie prawa własności (odpis księgi wieczystej lub inne dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości).
  3. Pełnomocnictwo - jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.

    Dokumenty wymienione w pkt. 2-3 winny zostać złożone w oryginale lub w uwierzytelnionych kopiach.

IV. Opłaty:

  • Opłata skarbowa:
    • od wydania decyzji administracyjnej – 10 zł,
    • od złożenia dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wpisu lub kopii –17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

V. Termin załatwienia sprawy:

  • do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji ( z możliwością przedłużenia ).

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

VII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 310
    tel.: 34 37-07-836 
    e-mail: mn@czestochowa.um.gov.pl

    Pracownik: Joanna Knot-Grabińska

VIII. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.