W związku z koniecznością przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się epidemii koronawirusa , w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo interesantów oraz pracowników UM wniosek o udostępnienie materiałów archiwalnych obywatelom w celach naukowo - badawczych, należy przesłać listownie na adres Urzędu Miasta Częstochowy (ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa) lub za pośrednictwem platformy ePUAP.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o udostępnienie dokumentacji z Archiwum Urzędu Miasta Częstochowy - F-NA0041
    do pobrania: F-NA0041.doc, F-NA0041.pdf

III. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc

IV. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Nadzoru i Administracji

V. Miejsce załatwienia sprawy:

  • Archiwum
    ul. Focha 19/21,

    tel.: 34 37-07-491
    e-mail: na@czestochowa.um.gov.pl

  • Wniosek należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta, ul. Śląska 11/13, pokój 3.

VI. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

Klauzula informacyjna