Istnieje możliwość załatwienia sprawy wysyłając wniosek drogą pocztową lub elektronicznie z podpisem kwalifikowanym (bez osobistej wizyty w urzędzie).


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Częstochowa - F-OŚR0691
    do pobrania: F-OŚR0691.doc, F-OŚR0691.pdf

III. Opłaty:

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

IV. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc

V. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

VI. Miejsce załatwienia sprawy:


VII. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

VIII. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.