W związku z zagrożeniem epidemicznym możliwe jest składanie dokumentów w postaci:
- papierowej przez nadanie w placówce pocztowej;
- elektronicznej z podpisem kwalifikowanym na adres info@czestochowa.um.gov.pl;
- za pomocą platformy Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej Województwa Śląskiego https://www.sekap.pl lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 10 lipca 2008 r. o odpadach wydobywczych;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych - F-OSR0731
    do pobrania: F-OŚR0731.doc, F-OŚR0731.pdf

III. Wymagane załączniki:

  • decyzja zatwierdzająca program gospodarowania odpadami wydobywczymi;
  • decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wydaną dla obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, którego dotyczy wniosek, wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, o ile był wymagany;
  • pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia; 
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu potwierdzającego pełnomocnictwo;
  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym.

IV. Opłaty:


V. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc/2 miesiące

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

VII. Miejsce załatwienia sprawy:


VIII. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

IX. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.