W związku z zagrożeniem epidemicznym możliwe jest składanie dokumentów w postaci:
- papierowej przez nadanie w placówce pocztowej;
- elektronicznej z podpisem kwalifikowanym na adres info@czestochowa.um.gov.pl;
- za pomocą platformy Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej Województwa Śląskiego https://www.sekap.pl lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 10 lipca 2008 r. o odpadach wydobywczych;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie zgody na zamknięcie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych - F-OSR0741
    do pobrania: F-OŚR0741.doc, F-OŚR0741.pdf

III. Wymagane załączniki:

  • decyzja zatwierdzającą program gospodarowania odpadami wydobywczymi;
  • projekt zamknięcia obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych oraz rekultywacji terenu;
  • pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia;
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu potwierdzającego pełnomocnictwo;
  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym.

IV. Opłaty:


V. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc/2 miesiące

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

VII. Miejsce załatwienia sprawy:


VIII. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

IX. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Klauzula informacyjna