I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa;
  • Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny.

II. Wymagane wnioski:

  • informacja o gruntach (IR-1) - F-PO0021
    do pobrania: F-PO0021.pdf
  • załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu (ZIR-1) - F-PO0022
    do pobrania: F-PO0022.pdf
  • załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania (ZIR-2) - F-PO0023
    do pobrania: F-PO0023.pdf
  • załącznik do informacji o gruntach - dane pozostałych podatników (ZIR-3) - F-PO0024
    do pobrania: F-PO0024.pdf
  • pełnomocnictwo szczególne - obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2018 r., poz. 974 (PPS-1) - F-PO0025
    do pobrania: F-PO0025.pdf

III. Wymagane załączniki:

  • kserokopia aktu notarialnego

IV. Opłaty:

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

V. Termin załatwienia sprawy:

  • w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy).

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Podatków i Opłat

VII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Śląska 11/13, parter, hol, Biuro Obsługi Interesanta, stanowisko nr 7 (grupa D), 

    tel.: 34 37 07 219
    e-mail: po@czestochowa.um.gov.pl

    • Udzielanie wyjaśnień w zakresie sporządzania informacji i deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
    • Wydawanie formularzy informacji i deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.

  • Szczegółowy wykaz numerów pokoi i telefonów do osób załatwiających poszczególne sprawy zgodnie z podziałem na rejony ( wg ulic oraz rodzaju sprawy) w dziale XII. Uwagi