I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa;
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2015 r. w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych;
  • Uchwała nr 203.XIX.2019 Rady Miasta Częstochowy z dnia 24 października 2019 r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych w 2020 roku;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • druk deklaracji na podatek od środków transportowych (DT-1) - F-PO0121
    do pobrania: F-PO0121.pdf
  • załącznik do druku deklaracji na podatek od środków transportowych (DT-1/A) - F-PO0122
    do pobrania: F-PO0122.pdf
  • pełnomocnictwo szczególne - obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2018 r., poz. 974 (PPS-1) - F-PO0123
    do pobrania: F-PO0123.pdf

III. Opłaty:

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

IV. Termin załatwienia sprawy:

  • w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy).

V. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Podatków i Opłat

VI. Miejsce załatwienia sprawy: