Z uwagi na ogłoszony na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 prosimy zapoznać się z umieszczonymi na stronie internetowej Urzędu Miasta Częstochowy ograniczeniami w funkcjonowaniu urzędu i zasadami bezpieczeństwa: https://bip.czestochowa.pl/important/content/1164369.

Ze względu na trwającą pandemię COVID-19 i wprowadzonymi ograniczeniami w bezpośredniej obsłudze interesantów wnioski (aż do odwołania) prosimy składać za pośrednictwem:

  • operatora pocztowego lub poczty kurierskiej na adres: Urząd Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa;
  • elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Miasta Częstochowy https://epuap.gov.pl – dla osób posiadających podpis potwierdzony profilem zaufanym lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
    UWAGA! W katalogu spraw należy wybrać: Sprawy ogólne – Pisma do urzędu – Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Jako organ prowadzący sprawę należy wybrać Gminę Miasto Częstochowa.

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie wypisu - wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - F-PP0131
    do pobrania: F-PP0131.doc, F-PP0131.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • Mapa ewidencyjna obejmująca wnioskowaną działkę/działki.

V. Opłaty:

  • opłata skarbowa:
    a) od wypisu: 
        -do 5 stron 30 zł,
        -powyżej 5 stron 50 zł;
    b) od wyrysu:
        -za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4 20 zł,
        -nie więcej niż 200 zł.

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • 14 dni

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Miejska Pracownia Urbanistyczno-Planistyczna, tel. 34 37-07-888

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • brak

Klauzula informacyjna