W związku z ograniczeniami związanymi z rozprzestrzenianiem się koronawirusa wnioski można składać tylko poprzez platformy ePUAP lub SEKAP, a także listownie za pośrednictwem operatora pocztowego np. Poczta Polska.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w obowiązujących planach zagospodarowania - F-PP0151
    do pobrania: F-PP0151.doc, F-PP0151.pdf

III. Dokumenty do wglądu:

  • Mapa ewidencyjna obejmująca wnioskowaną działkę/działki lub wypis z rejestru gruntów.

IV. Opłaty:

  • 17 zł opłaty skarbowej w przypadku wydania zaświadczenia

    W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

V. Termin załatwienia sprawy:

  • 7 dni

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Miejska Pracownia Urbanistyczno-Planistyczna

VII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Katedralna 8/57, III piętro, pokój 35
    tel.: 34 37-07-881 
    e-mail: mpup@czestochowa.um.gov.pl 

    Pracownik: Barbara Twardowska

VIII. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

IX. Tryb odwoławczy:

  • W przypadku odmowy wydania zaświadczenia - zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy.

X. Uwagi:

  • Wnioski należy składać w pokoju 35 tel. 34 37 07 881.