W związku z zagrożeniem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, brak jest możliwości złożenia wniosku o zameldowanie decyzją na pobyt czasowy w siedzibie wydziału. Istnieje możliwość przesłania wniosku z wymaganymi załącznikami pocztą tradycyjną.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

II. Wymagane wnioski:

  • zgłoszenie pobytu czasowego EL/ZC/1 - F-SO0051
    do pobrania: F-SO0051.pdf

III. Wymagane załączniki:

  • kserokopia dokumentu dotyczącego stanu prawnego lokalu mieszkalnego lub budynku prywatnego

IV. Dokumenty do wglądu:

  • oryginał dokumentu dotyczącego stanu prawnego lokalu mieszkalnego lub budynku prywatnego

V. Opłaty:

  • 10 zł opłaty skarbowej za wydanie decyzji;

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc