Załatwienie spraw związanych z ewidencją ludności, wymaga wcześniejszego ustalenia terminu wizyty w urzędzie. Tel. 34 37 07 731.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks Wyborczy;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • dowód osobisty

V. Opłaty:

  • brak

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • 3 dni od daty wniesienia sprawy

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Spraw Obywatelskich

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, II piętro, pokoje: 200, 202, 203
    tel.: 34 37-07-701, 34 37-07-702, 34 37-07-703, 34 37-07-731
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl 

    Pracownicy: Magdalena Bajor, Maria Dybał, Anna Juszczyk, Agnieszka Mazur, Gabriela Mszyca, Arkadiusz Staniec, Renata Ślipczuk, Joanna Urbanik, Anetta Ziębińska

IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:

  • Skargę na decyzję wnosi się do  Sądu Rejonowego w Częstochowie w terminie 3 dni od dnia  otrzymania rozstrzygnięcia za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy.

XI. Uwagi:

  • Na decyzję nieuwzględniającą reklamacje lub powodującą skreślenie z rejestru wnoszący reklamacje bądź osoba skreślona z rejestru może wnieść w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji skargę za pośrednictwem Prezydenta Miasta do właściwego miejscowo Sądu Rejonowego.

Klauzula informacyjna