I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2021 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego.

II. Wymagane wnioski:

  • zgłoszenie zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym DO/ZA/1 - F-SO0221.pdf
    do pobrania: F-SO0221.pdf
  • zgłoszenie cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym DO/ZA/2 - F-SO0222.pdf
    do pobrania: F-SO0222.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • brak


VI. Termin załatwienia sprawy:

  • niezwłocznie

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Spraw Obywatelskich

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala 110
    tel.: 34 37 07 761, 34 37 07 762, 34 37 07 763, 34 37 07 764, 34 37 07 765 
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl

    Pracownicy: Paweł Stryjewski, Aneta Łysoń, Agnieszka Piwińska, Weronika Raszewska-Nalepa, Iwona Kokot, Piotr Łuczkiewicz, Anna Rybak, Magdalena Trzepizur, Żaneta Wilk, Anna Wójcicka, Magdalena Karoń.

IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • Osoba, która czasowo utraciła kontrolę nad swoim dowodem osobistym (z warstwą elektroniczną) i ma nadzieję, że go znajdzie, może go zawiesić na maksymalnie 14 dni. Jeżeli w tym czasie nie cofnie zawieszenia, dowód zostanie automatycznie unieważniony. Jeżeli w tym czasie cofnie zawieszenie, dowód będzie znowu ważny. Można tego dokonać w urzędzie gminy lub przez internet na stronie www.obywatel.gov.pl, po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, a w przypadku zgłoszenia przez pełnomocnika również podpisem osobistym.

    UWAGA: 
    zgłoszenia nie można wysłać zwykłą wiadomością e-mail, tylko poprzez stronę www.obywatel.gov.pl, elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP.

    •W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych, zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.

    •Zgłoszenia może również dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania takiej czynności.

Klauzula informacyjna