W związku z zagrożeniem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, brak jest możliwości wymeldowania cudzoziemca niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej pocztą lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej przez platformę ePUAP.


I. Podstawa Prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

II. Wymagane wnioski:

  • zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego EL/WPS/2 - F-SO0261
    do pobrania: F-SO0261.pdf

III. Dokumenty do wglądu:

  • karta stałego pobytu lub inny dokument dokument stwierdzający tożsamość

IV. Termin załatwienia sprawy:

  • niezwłocznie

V. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Spraw Obywatelskich

VI. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala 111, stanowisko A 8 i A 9
    tel.: 34 37 07 702, 34 37 07 703 
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl

    Pracownicy: Agnieszka Mazur, Arkadiusz Staniec, Grażyna Szarek, Joanna Urbanik

VII. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

VIII. Uwagi:

  • Wymeldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie do wykonywanych czynności, po okazaniu do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach - innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
  • Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu (art. 24 ust. 3 cytowanej ustawy). 
  • Wymeldowania można również dokonać z jednoczesnym zameldowaniem w nowym miejscu pobytu.
  • Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.