W związku z zagrożeniem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, zameldowania cudzoziemca będącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej przez platformę ePUAP.

Załatwienie spraw związanych z ewidencją ludności, wymaga wcześniejszego ustalenia terminu wizyty w urzędzie. Tel. 34 37 07 702.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

II. Wymagane wnioski:

  • zgłoszenie pobytu czasowego EL/ZC/1 - F-SO0311
    do pobrania: F-SO0311.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywwatela Unii Europejskiej lub, w przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium RP, a cudzoziemiec, o którym mowa w art. 41 ust. 2, dokonujący zameldowania na pobyt czasowy – ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela UE.

V. Opłaty:

  • W przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł wniesiona na rachunek bankowy Urzędu Miasta Częstochowy – Bank Handlowy w Warszawie S.A. nr 12 1030 1986 7261 0000 0002 9020.

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • niezwłocznie

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Spraw Obywatelskich

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala 111, stanowisko A 8 i A 9
    tel.: 34 37 07 702, 34 37 07 703 
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl 

    Pracownicy: Magdalena Bajor, Agnieszka Mazur, Gabriela Mszyca, Arkadiusz Staniec, Joanna Urbanik

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • Zameldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie do wykonywanych czynności, po okazaniu do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
  • Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu (art. 24 ust.3 cytowanej ustawy).
  • Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Klauzula informacyjna