W związku z zagrożeniem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa zameldowania na pobyt czasowy można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej przez platformę ePUAP.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

II. Wymagane wnioski:

  • zgłoszenie pobytu czasowego EL/ZC/1 - F-SO0341
    do pobrania: F-SO0341.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • dowód osobisty, dowód osobisty najemcy, właściciela lokalu oraz dokumenty dotyczące stanu prawnego lokalu (decyzja, umowa najmu, akt własności na lokal).

V. Opłaty:

  • W przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł wniesiona na rachunek bankowy Urzędu Miasta Częstochowy – Bank Handlowy w Warszawie S.A. nr 12 1030 1986 7261 0000 0002 9020.

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • niezwłocznie

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Spraw Obywatelskich

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala 111, stanowisko A 8 i A 9
    tel.: 34 37 07 702, 34 37 07 703 
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl  

    Pracownicy: Agnieszka Mazur, Arkadiusz Staniec, Grażyna Szarek, Joanna Urbanik

IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • Zameldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie do wykonywanych czynności, po okazaniu do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
  • Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu (art. 24 ust.3 cytowanej ustawy).
  • Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Klauzula informacyjna