W związku z zagrożeniem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa zameldowania na pobyt stały można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej przez platformę ePUAP.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

II. Wymagane wnioski:

  • zgłoszenie pobytu stałego EL/ZPS/1 - F-SO0351
    do pobrania: F-SO0351.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • dowód osobisty, dowód osobisty najemcy, właściciela lokalu oraz dokumenty dotyczące stanu prawnego lokalu (decyzja, umowa najmu, akt własności na lokal);

V. Opłaty:

  • brak

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • w przypadku posiadania pełnej dokumentacji jako czynność materialno-techniczna - od razu po zgłoszeniu, w przypadku wątpliwości - postępowanie administracyjne.

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Spraw Obywatelskich

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro, sala 111, stanowisko A 8 i A 9
    tel.: 34 37 07 702, 34 37 07 703 
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl   

    Pracownicy: Magdalena Bajor, Agnieszka Mazur, Gabriela Mszyca, Arkadiusz Staniec, Joanna Urbanik

IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • Zameldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie do wykonywanych czynności, po okazaniu do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
  • Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu (art. 24 ust. 3 cytowanej ustawy).
  • Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Klauzula informacyjna