I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:

  • Wydział Spraw Obywatelskich
    Referat Komunikacji
    ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 219
    tel.: 34 37 07 719 
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl   

    Kierownik Referatu:  Agata Głowacz 

    Pracownicy: Magdalena Molenda, Marta Wrona

  • Godziny pracy:
    od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o przedłużenie ważności/wymianę/wtórnik legitymacji instruktora nauki jazdy - F-SO0531
    do pobrania: F-SO0531.doc, F-SO0531.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • Wniosek o wymianę/wtórnik/przedłużenie ważności legitymacji.
  • Dotychczas posiadany druk legitymacji.
  • Orzeczenie lekarskie i psychologiczne o braku przeciwwskazań do wykonywania czynności instruktora.
  • Oświadczenie o niekaralności.
  • W przypadku wymiany legitymacji wyraźną fotografię o wymiarach 3,5x4,5 cm.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości.

V. Opłaty:

  • Brak opłat.

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • Osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich: 
    ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój: 219

  • Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku, wymaganych do wniosku załączników, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP.

    UWAGA! Sprawę można załatwić częściowo elektronicznie; złożenie wniosku elektronicznego wiąże się z koniecznością dostarczenia do Urzędu oryginału dokumentów.

  • Za pośrednictwem poczty na adres:
    Urząd Miasta Częstochowy
    Wydział Spraw Obywatelskich
    ul. Śląska 11/13 
    42-217 Częstochowa

VII. Termin załatwienia sprawy:

  • Przedłużenie ważności legitymacji niezwłocznie, w przypadku wymiany/wtórnika legitymacji do 7 dni roboczych.

VIII. Tryb odwoławczy:  

  • brak

IX. Uwagi:

  • brak

X. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Ministerstwa Zdrowia z dnia 8 lipca 2014 r. w sprawie badań psychologicznych osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, kierowców oraz osób wykonujących pracę na stanowisku kierowcy;
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 czerwca 2019r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach.

Klauzula informacyjna