I. Podstawa Prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 22 maja 2013r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychów Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki:

  • dowód rejestracyjny, 
  • karta pojazdu jeżeli była wydana, 
  • tablice rejestracyjne,
  • potwierdzenie wniesienia opłat.

IV. Dokumenty do wglądu:

  • dokument określający tożsamość właściciela: 
    • w przypadku osoby fizycznej - dowód osobisty, pełnomocnictwo pisemne do załatwienia sprawy udzielone pełnomocnikowi w przypadku braku możliwości osobistego stawienia się współwłaściciela/li/;
    • w przypadku osoby prawnej - oryginały aktualnego wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, pełnomocnictwo pisemne - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (z wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez jej organy lub prokurenta);
    • dokumenty tożsamości - tym przypadku pojazd będzie rejestrowany na rzecz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, pełnomocnictwo pisemne do załatwienia sprawy, udzielone pełnomocnikowi w przypadku braku możliwości osobistego stawienia się współwłaściciela/li/.

  • Wszystkie załączniki do wniosku należy przedłożyć w oryginale. 

V. Opłaty:

  • Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy wynosi 80 zł.

  • Opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
    - 4 zł - od 3 do 12 miesiąca;
    - 2 zł - od 13 do 24 miesiąca;
    - 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca.

    Opłatę należy wnieść na konto: Urząd Miasta Częstochowy Bank Handlowy w Warszawie S.A. 56 1030 1104 0000 0000 9325 1003

    Opłaty można dokonać przy pomocy karty płatniczej w punkcie opłat Urzędu Miasta Częstochowy ul. Jerzego Waszyngtona 5, I piętro.

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • niezwłocznie

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Spraw Obywatelskich

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • Składanie wniosków: ul. Jerzego Waszyngtona 5, II piętro, pokój 223
    tel.: 34 37 07 724 
    e-mail: so@czestochowa.um.gov.pl     

    Pracownicy: Wiktor Bogdanowicz, Joanna Cypryńska, Piotr Kardynał, Bożena Kubarska, Jolanta Lityńska, Magdalena Molenda, Michał Stala, Żaneta Ślęzak, Iwona Telehojna, Bożena Traczyk, Marta Wrona, Agata Wysocka, Marta Zakrzewska, Beata Zjawiona, Bożena Płocica, Sylwia Rogalska

IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.