W związku z zagrożeniem epidemicznym wniosek można aktualnie złożyć wyłącznie za pośrednictwem poczty, elektronicznie skrzynką podawczą ePUAP lub bezpośrednio w systemie rejestracji ww jednostek: https://portal.reja24.gov.pl/


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m;
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m;
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski i oświadczenia:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • wymagane załączniki, złożone w oryginale wyłącznie w postaci papierowej, po odwzorowaniu cyfrowym, zostaną zwrócone właścicielowi przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • inne dokumenty potrzebne do przyjęcia wniosku

V. Opłaty:

  • Za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego – 80 zł.

  • Za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego w przypadku wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2006 r. – przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie nowej ustawy - 60 zł.

  • Nr konta: Bank Handlowy w Warszawie S.A.- 56 1030 1104 0000 0000 9325 1003.

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:

  • Do ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej – w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru.

  • Do ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej – w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru.

XI. Uwagi:

  • brak