W związku z zagrożeniem epidemicznym wniosek można aktualnie złożyć wyłącznie za pośrednictwem poczty, elektronicznie skrzynką podawczą ePUAP lub bezpośrednio w systemie rejestracji ww jednostek: https://portal.reja24.gov.pl/


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m;
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m;
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki:

  • wymagane załączniki, złożone w oryginale wyłącznie w postaci papierowej, po odwzorowaniu cyfrowym, zostaną zwrócone właścicielowi przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego.