I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.

II. Wymagane wnioski:

  • Wniosek o zmianie danych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych, składa się wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Empatia. Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/) na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • w przypadku zmiany liczby miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym:
    • Decyzja potwierdzająca spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o której mowa w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
    • Decyzja potwierdzająca spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1 ww. ustawy w przypadku żłobków lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2 ww. ustawy, w przypadku klubów dziecięcych.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • brak

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • 30 dni od złożenia wniosku

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Zdrowia

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • brak

Klauzula informacyjna