W związku z zagrożeniem epidemicznym dokumenty składane dotychczas bezpośrednio w siedzibie Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności można przesyłać za pośrednictwem poczty na adres:
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Al. Pokoju 44
42-202 Częstochowa

Informacje można uzyskać telefonicznie oraz mailowo:
Numery telefonów: 34/366-04-64, 34/37-07-384
adres email: zd@czestochowa.um.gov.pl 


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 2027)
    Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej F-Zd0021
    do pobrania: F-Zd0021.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • 1 aktualne zdjęcie o wym 35 x 45 mm w formacie jak do dowodu osobistego - odzwierciedlająca aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiająca tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami. Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może dołączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy, pod warunkiem, że fotografia taka jest zamieszczona w dokumencie potwierdzającym tożsamość tej osoby;

  • osoby posiadające orzeczenie WZOoN, wyrok Sądu lub orzeczenie wydane przez inny Powiatowy/ Miejski Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności – do wniosku o wydanie legitymacji zobowiązane są dołączyć uwierzytelnioną kopię lub kopię i oryginał do wglądu orzeczenia i/lub Wyroku Sądu.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • Za wydanie duplikatu legitymacji pobiera się opłatę w wysokości 15 zł, opłatę należy wnieść na rachunek bankowy: Bank Handlowy S.A. 29 1030 1104 0000 0000 9325 1004.

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową* 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • brak

Klauzula informacyjna