I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali;
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
  • Uchwała nr 155.XIII.2019 Rady Miasta Częstochowa z dnia 18 czerwca 2019 r. w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Miasto Częstochowa ich najemcom oraz warunków udzielania bonifikat i ich wysokości;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki:

  • wniosek wraz z przydziałem lokalu, należy złożyć do właściwego Oddziału Eksploatacji

IV. Dokumenty do wglądu:

  • dowód osobisty

V. Termin załatwienia sprawy:

  • uzależniony od specyfiki każdej sprawy

VI. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

VII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 312
    tel.: 34 37-07-813 
    e-mail: mn@czestochowa.um.gov.pl
    Pracownicy: Danuta Sadowska, Wioletta Smoleń

VIII. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

IX. Uwagi:

  • Wniosek należy złożyć do właściwego oddziału eksploatacji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. 

  • Informujemy, że w toku prowadzonego postępowania Zakład Gospodarki Mieszkaniowej TBS Sp. z o.o. przekaże Państwa wniosek do Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miasta Częstochowa z następującymi danymi: 
    • informacją o eksploatacji budynku;
    • informacją o posiadanej dokumentacji budowlanej danego budynku;
    • informacją o zarządcy danego budynku;
    • informacją o wykonaniu świadectwa charakterystyki energetycznej lokalu.