I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:

  • Urząd Stanu Cywilnego
    Referat ds. Rejestracji zgonów
    ul. Focha 19/21, pokój 9 (wejście od strony ul. Focha) 
    tel.: 34 37-07-486

    e-mail: usc@czestochowa.um.gov.pl

  • Godziny przyjęć interesantów: 
    - poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530 
    - wtorek od 730 do 1700

II. Wymagane wnioski:

  • brak wniosku, zgłoszenie ustne

III. Wymagane załączniki:

  • karta zgonu wystawiona przez lekarza,
  • dowód osobisty osoby zmarłej

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • dokument tożsamości zgłaszającego (dowód osobisty lub paszport);

V. Opłaty:

  • brak

VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • Osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego w Częstochowie:
    ul. Focha 19/21, pokój 9 (wejście od strony ul. Focha)

VIII. Tryb odwoławczy:

  • Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Częstochowie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji odmownej.

IX. Uwagi:

  • Zgłoszenia zgonu należy dokonać w terminie 3 dni od daty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej zgon należy zgłosić w ciągu 24 godzin.

  • Do zgłoszenia zgonu zobowiązani są w kolejności: małżonek, dzieci zmarłego, rodzice zmarłego, najbliżsi krewni lub powinowaci.

  • Dodatkowe informacje: https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zgon

X. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego;
  • Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

Klauzula informacyjna