I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • dowód wniesienia opłaty skarbowej

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • dokument tożsamości wnioskodawcy (dowód osobisty lub paszport)

V. Opłaty:

  • opłata skarbowa od każdej poświadczanej pełnej lub rozpoczętej strony - 5 zł.

  • opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł (tylko w przypadku załatwiania sprawy przez osobę inną niż uprawniona; opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnictwo zostało udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • bez zbędnej zwłoki

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Urząd Stanu Cywilnego

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Marszałka Ferdynanda Focha 19/21, pokój 25 (wejście od strony ulicy Jana III Sobieskiego);
    tel.: 34 37-07-589 
    e-mail: usc@czestochowa.um.gov.pl

IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek - piątek: 730 - 1530;

X. Tryb odwoławczy:

  • Ewentualna odmowa dokonania czynności, po złożeniu wniosku, będzie dokonana w formie decyzji administracyjnej. Wówczas wnioskodawca, który niezadowolony z rozstrzygnięcia będzie mógł wnieść odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Częstochowie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji odmownej.

XI. Uwagi:

  • Kopie dokumentów dotyczących aktów stanu cywilnego z roku bieżącego wydawane są w poszczególnych referatach, tj. Referat do spraw Rejestracji Urodzeń - pokój nr 1 (wejście od strony ulicy Jana III Sobieskiego), Referat do spraw Rejestracji Małżeństw - pokój nr 3 (wejście od strony ulicy Jana III Sobieskiego), Referat ds. Rejestracji Zgonów - (wejście od strony ulicy Marszałka Ferdynanda Focha) .

Klauzula informacyjna