I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym - F-USC0361
    do pobrania: F-USC0361.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • dowód wniesienia opłaty skarbowej

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • dokument tożsamości wnioskodawcy (dowód osobisty lub paszport)

V. Opłaty:


VI. Termin załatwienia sprawy:

  • Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni - jeśli akty stanu cywilnego wnioskodawcy figurują w rejestrze stanu cywilnego lub zostały sporządzone w USC w Częstochowie, w innym przypadku - po wprowadzeniu aktów do rejestru stanu cywilnego przez właściwy USC (ok. 10 dni roboczych).

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Urząd Stanu Cywilnego

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:

  • Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Częstochowie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji odmownej.

XI. Uwagi:

  • Zaświadczenie o stanie cywilnym wydaje się wyłącznie osobie, której ono dotyczy. Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym zawiera oświadczenie o braku okoliczności mających wpływ na stan cywilny i nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, które składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej. 

  • Więcej informacji: 
    https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-zaswiadczenie-o-stanie-cywilnym

Klauzula informacyjna