I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1546 z późniejszymi zmianami);
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • kopie dokumentów potwierdzających okoliczności będące podstawą umorzenia postępowania egzekucyjnego, 
  • w przypadku, gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • oryginały dokumentów potwierdzających okoliczności będące podstawą umorzenia postępowania egzekucyjnego.

V. Opłaty:

  • brak opłat.

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową* 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy)

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Windykacji Należności

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Śląska 11/13, pokoje: 31, 32, 34, 35, 36 
    tel. 34 37-07-241, 34 37-07-232, 34 37-07-231, 34 37-07-269, 34 37-07-236, 
    e-mail: wn@czestochowa.um.gov.pl

    Kierownik Referatu: Beata Wojciechowska

    Pracownicy: Dominik Pałka, Joanna Bińczyk, Marzanna Łakomy, Arkadiusz Bulski, Marta Pentak, Małgorzata Karbownik, Agnieszka Marcinkowska, Agnieszka Stolarska, Łukasz Gmitruk, Agnieszka Kosętka

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

XI. Uwagi:

  • postępowanie egzekucyjne umarza się:
  • jeżeli obowiązek został wykonany przed wszczęciem postępowania,
  • jeżeli obowiązek nie jest wymagalny, został umorzony lub wygasł z innego powodu albo obowiązek nie istniał,
  • jeżeli egzekwowany obowiązek został określony niezgodnie z treścią obowiązku wynikającego z decyzji organu administracyjnego, orzeczenia sądowego albo bezpośrednio z przepisu prawa,
  • gdy zachodzi błąd co do osoby zobowiązanego lub gdy egzekucja nie może być prowadzona ze względu na osobę zobowiązanego,
  • w przypadku śmierci zobowiązanego, gdy obowiązek jest ściśle związany z osobą zmarłego,
  • jeżeli egzekucja administracyjna lub zastosowany środek egzekucyjny są niedopuszczalne albo zobowiązanemu nie doręczono upomnienia mimo że taki obowiązek ciążył na wierzycielu,
  • jeżeli postępowanie egzekucyjne zawieszone na żądanie wierzyciela nie zostało podjęte przed upływem 12 miesięcy od dnia zgłoszenia takiego żądania,
  • na żądanie wierzyciela,
  • w innych przypadkach przewidzianych w ustawach.

Klauzula informacyjna