I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie :

  • Wydział Windykacji Należności
    Referat Egzekucji Administracyjnej i Orzecznictwa
    ul. Śląska 11/13, pokoje: 31, 32, 34, 35, 36 
    tel. 34 37-07-241, 34 37-07-232, 34 37-07-231, 34 37-07-269, 34 37-07-236, 
    e-mail: wn@czestochowa.um.gov.pl 

    Kierownik Referatu: Beata Wojciechowska

    Pracownicy: Dominik Pałka, Joanna Bińczyk, Marzanna Łakomy, Arkadiusz Bulski, Marta Pentak, Małgorzata Karbownik, Agnieszka Marcinkowska, Agnieszka Stolarska, Łukasz Gmitruk, Agnieszka Kosętka

    Godziny pracy:
    od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • kopie dokumentów potwierdzających okoliczności będące podstawą zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
  • w przypadku, gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • oryginały dokumentów potwierdzających okoliczności będące podstawą zawieszenia postępowania egzekucyjnego.

V. Opłaty:

  • brak opłat

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową* 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • W Kancelarii Urzędu Miasta Częstochowy:
    ul. Śląska 11/13
    42-217 Częstochowa

    Godziny przyjęć interesantów:
    - poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530
    - wtorek od 730 do 1700

  • Elektronicznie, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z wykorzystaniem na ePUAP formularza elektronicznego "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", dołączenia do niego wypełnionego wniosku F-WN0011, wymaganych do wniosku załączników, opatrzenia pisma ogólnego podpisem elektronicznym: podpisem zaufanym (opcja bezpłatna; instrukcje jak założyć i potwierdzić Profil Zaufany dostępne są na stronie: https://pz.gov.pl/dt/help), e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym (opcja podpisu płatnego) oraz przesłania na adres elektroniczny Urzędu Miasta Częstochowy: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
  • Za pośrednictwem poczty na adres:
    Urząd Miasta Częstochowy
    Wydział Windykacji Należności
    ul. Śląska 11/13 
    42-217 Częstochowa

VII. Termin załatwienia sprawy:

  • w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy)

VIII. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

IX. Uwagi:

  • postępowanie egzekucyjne ulega zawieszeniu w całości lub w części:
    • w razie wstrzymania wykonania, odroczenia terminu wykonania obowiązku albo rozłożenia na raty spłat należności pieniężnej,
    • w razie śmierci zobowiązanego, jeżeli obowiązek nie jest ściśle związany z osobą zmarłego,
    • w razie utraty przez zobowiązanego zdolności do czynności prawnych i braku jego przedstawiciela ustawowego,
    • na żądanie wierzyciela,
    • w innych przypadkach przewidzianych w ustawach.

X. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Klauzula informacyjna