W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną wypełniony prawidłowo wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego lub drogą elektroniczną poprzez skrzynkę ePUAP lub SEKAP. W razie dodatkowych pytań należy kontaktować się telefonicznie z pracownikami wydziału (nr tel. poniżej). W celu ułatwienia z Państwem kontaktu proszę o podawanie na wniosku danych do szybkiego kontaktu (numer telefonu, adres mailowy). Preferowana forma płatności - przelew bankowy.

Możliwe jest również umówienie wizyty w urzędzie po wcześniejszym jej telefonicznym uzgodnieniu. Wizytę można umówić pod numerami telefonów: 34/3707787, 34/3707769, 34/3707768, 34/3707767.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów;
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

II. Wymagane wnioski i oświadczenia:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • wymagane załączniki zostały opisane we wniosku

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • Dokument uprawniający do kierowania pojazdem.
  • Ważne badania lekarskie i psychologiczne.
  • Dowód rejestracyjny pojazdu.
  • Dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania pojazdem.

V. Opłaty:

  • Opłaty dotyczące sprawy znajdują się we wniosku.
  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • miesiąc

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Funduszy Europejskich i Rozwoju

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokój 123

    Pracownicy: 
    Barbara Mucha - 34 37-07-769, 
    Magdalena Wieczorek - 34 37-07-787, 
    Halina Wolińska - 34 37-07-768, 
    Jarosław Jeziorowski - 34 37-07-767

    e-mail: fer@czestochowa.um.gov.pl

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:

  • Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

XI. Uwagi:

  • brak

Klauzula informacyjna