W związku z koniecznością przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się epidemii koronawirusa , w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo interesantów oraz pracowników UM skargi i wnioski prosimy przesłać listownie na adres Urzędu Miasta Częstochowy lub składać za pośrednictwem platformy ePUAP.


I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
  • Zarządzenie Nr 2298.2018 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 7 lutego 2018 r. w sprawie szczegółowych zasad przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków;
  • Zarządzenie nr k.12.2021 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 1 kwietnia  2021 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Częstochowy;
  • Zarządzenie nr k.2.2015 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 7 stycznia 2015 roku w sprawie określenia podziału zadań między Prezydentem Miasta Częstochowy, Zastępcami Prezydenta Miasta, Dyrektorem Generalnym Urzędu, Sekretarzem Miasta i Skarbnikiem Miasta ze zmianami.

II. Wymagane wnioski:

  • skargi i wnioski składane ustnie do protokołu w Urzędzie Miasta Częstochowy wnosi się na formularzu - F-NA0031
    do pobrania: F-NA0031.doc, F-NA0031.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • brak


VI. Termin załatwienia sprawy:

  • bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Nadzoru i Administracji

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • skargi i wnioski na piśmie należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta (pokój nr 3; ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa) lub przesłać na adres urzędu (Urząd Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa);
  • skargi i wnioski można kierować na e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl (skarga powinna zawierać dane osoby skarżącej tj. imię, nazwisko, adres pocztowy lub adres ePUAP);
  • skargi i wnioski składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (ePUAP);
  • skargi i wnioski składane ustnie do protokołu są przyjmowane na stanowisku nr 1 i 2 (grupa A) Biura Obsługi Interesanta (ul. Śląska 11/13, parter) oraz przez kierowników jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Częstochowy lub upoważnionych pracowników.
    tel.: 34 37-07-221;
    e-mail: na@czestochowa.um.gov.pl

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:  

  • brak

XI. Uwagi:

  • skargi na działanie Prezydenta Miasta Częstochowy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych należy kierować do Rady Miasta Częstochowy;
  • skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania;
  • w przypadku wniesienia skargi/wniosku pocztą elektroniczną ( za pośrednictwem e-maila) bez wskazania imienia, nazwiska oraz adresu pocztowego lub adres ePUAP, do wnoszącego zostanie skierowane wezwane do uzupełnienia braków formalnych. Nieuzupełnienie braków skutkuje pozostawieniem skargi/wniosku bez rozpoznania;
  • Kodeks postępowania administracyjnego nie dopuszcza możliwości składania skarg i wniosków drogą telefoniczną;
  • obieg dokumentacji w urzędzie reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Klauzula informacyjna