W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

AAB008 - Zaświadczenie o samodzielności lokalu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy administracja architektoniczno-budowlana
Komórka odpowiedzialna Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej

Treść

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia stwierdzającego samodzielność lokalu - F-AAB0081
    do pobrania: F-AAB0081.doc,   F-AAB0081.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • propozycję (koncepcję) wyodrębnienia samodzielnych lokali wraz z proponowaną numeracją (art. 2 ust. 5 ustawy o własności lokali) opracowaną na podstawie dokumentacji technicznej budynku lub inwentaryzacji budowlanej opracowanej zgodnie z przepisami prawa budowlanego wraz z opinią projektanta o możliwości wyodrębnienia samodzielności lokalu - 2 egz.;
  • lokalizację budynku z zaznaczeniem wyodrębnionego lokalu sporządzoną na kopii mapy ewidencyjnej– - 2 egz.;
  • pozwolenie na budowę lub skutecznie dokonane zgłoszenie budowy przedmiotowego budynku;
  • pozwoleniem na użytkowanie lub zaświadczenie o przyjęciu zawiadomienia o zakończeniu budowy przedmiotowego budynku i nie wniesieniu sprzeciwu;
  • inne:
    • oryginały dokumentów w celu uwierzytelnienia kserokopii,
    • pisemne pełnomocnictwo.

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • 17 zł opłaty skarbowej za zaświadczenie.
  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • 7 dni

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej 

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Śląska 11/13, Parter - hol, Biuro Obsługi Interesanta stanowisko C
    tel.: 34 37-07-208 
    e-mail: aab@czestochowa.um.gov.pl

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:

  • Zażalenie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.

XI. Uwagi:

  • Wnioski należy składać w Biurze Obsługi Interesanta (stanowisko nr C, tel. 34 3707-208).

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane