AAB011 - Zgłoszenie budowy obiektów małej architektury w miejscach publicznych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | administracja architektoniczno-budowlana |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Inne przepisy szczególne i akty wykonawcze uwzględniające rodzaj inwestycji i jej lokalizację;
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
II. Wymagane wnioski i oświadczenia:
- wniosek zgłoszenia budowy obiektów małej architektury w miejscach publicznych - F-AAB0111
do pobrania: F-AAB0111.doc, F-AAB0111.pdf - oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5) - F-AAB0112
do pobrania: F-AAB0112.doc, F-AAB0112.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej;
- mapa ewidencji gruntów;
- projekt zagospodarowania działki lub terenu wykonany przez projektanta posiadającego wymagane uprawnienia budowlane sporządzony na aktualnej mapie do celów projektowych - 2 egzemplarze;
- opis określający rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych - 2 egzemplarze, w tym zaopatrzenie w media;
- odpowiednie szkice lub rysunki określające budowę, roboty budowlane np. rzuty, przekroje, szczegóły, elewacje, podłączenia mediów, zdjęcia,...... - 2 egzemplarze;
- pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane przepisami odrębnymi wydane przez np.:
-
- Miejski Zarząd Dróg, Miejski Zespół Uzgodnień Dokumentacji Projektowej,
- Sanepid, bhp, p.poż., Wojewódzki Konserwator Zabytków,
- wyłączenie gruntów z produkcji rolnej,
- uzgodnienia w zakresie infrastruktury technicznej, zaopatrzenie w media.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Termin załatwienia sprawy:
- miesiąc
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Śląska 11/13, Parter - hol, Biuro Obsługi Interesanta stanowisko C
tel.: 34 37-07-208
e-mail: aab@czestochowa.um.gov.pl
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- Odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
XI. Uwagi:
- Wnioski należy składać w Biurze Obsługi Interesanta (stanowisko nr C tel. 34 3707-208).