AAB022 - Zgłoszenie rozbiórki obiektu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | administracja architektoniczno-budowlana |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 16 lutego 2021r.w sprawie określenia wzoru formularza zgłoszenia rozbiórki;
- Inne przepisy szczególne i akty wykonawcze uwzględniające rodzaj inwestycji i jej lokalizację;
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
II. Wymagane wnioski i oświadczenia:
- wniosek zgłoszenia rozbiórki - F-AAB0221
do pobrania: F-AAB0221.doc, F-AAB0221.pdf
Zgodnie z art. 31 ust 1d i ust 1f ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, z późn. zm.) wniosek może być wniesiony w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego.
Formularz wniosku w formie dokumentu elektronicznego należy wypełnić za pośrednictwem strony internetowej Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego udostępnionej pod adresem elektronicznym: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/.
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej;
- zgoda właściciela obiektu;
- szkic usytuowania obiektu budowlanego (na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej) z oznaczeniem odległości od istniejących granic działek sąsiednich, obiektów dróg, określenie wysokości obiektu, jego charakterystyka;
- opis rodzaju, zakresu i sposobu wykonywania robót rozbiórkowych;
- sposób zabezpieczenia ludzi mienia;
- ostateczne pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami.
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Termin załatwienia sprawy:
- miesiąc
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Śląska 11/13, Parter - hol, Biuro Obsługi Interesanta stanowisko C
tel.: 34 37-07-208
e-mail: aab@czestochowa.um.gov.pl
IX. Godziny pracy:
- od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
X. Tryb odwoławczy:
- Odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
XI. Uwagi:
- Budownictwo mieszkaniowe zwolnione z opłat w razie wydania pozwolenia na budowę budynku o funkcji mieszanej, przy obliczaniu opłaty skarbowej nie uwzględnia się powierzchni mieszkalnej tego budynku.
- Wnioski należy składać w Biurze Obsługi Interesanta (stanowisko nr C tel. 34 3707-208).