Zatwierdzanie organizacji ruchu (IMiK008)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | inżynieria ruchu |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Inżynierii Miejskiej i Kontroli |
I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:
- Wydział Inżynierii Miejskiej i Kontroli
Referat Inżynierii Ruchu
ul. Legionów 52,
tel.: 34 37-07-777, 34 37-07-776, 34 37-07-752
e-mail: imik@czestochowa.um.gov.pl
Pracownik: Mirosław Anioł - Godziny pracy:
od poniedziałku do piątku: 730 - 1530
II. Wymagane wnioski:
- wniosek o zatwierdzenie organizacji ruchu - F-IMiK0081
do pobrania: F-IMiK0081.doc, F-IMiK0081.pdf - zawiadomienie o wprowadzeniu zatwierdzonej organizacji ruchu - F-IMiK0082
do pobrania: F-IMiK0082.doc, F-IMiK0082.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
Projekt organizacji ruchu powinien zawierać :
- plan orientacyjny w skali od 1:10000 do 1:25000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
- plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający:
-
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
- parametry geometrii drogi;
- zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
- opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
- przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
- nazwisko i podpis projektanta;
- projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia w co najmniej w:
-
- 2 egzemplarzach - dla organizacji czasowej,
- 3 egzemplarzach - dla organizacji stałej,
- oraz w wersji elektronicznej pdf lub dwg, dołączony do dokumentacji na nośniku pamięci.
- do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
-
- komendanta Policji w przypadku organizacji ruchu na innej kategorii drogi niż gminnej lub w przypadku projektu uproszczonego; a także w przypadkach związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych oraz w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności;
- zarządcy drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
- organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać dołączenia do projektu:
-
- profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
- danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
- złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
IV. Opłaty:
- brak
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- brak
VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- Osobiście w Kancelarii Urzędu Miasta Częstochowy:
ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa
Godziny przyjęć interesantów:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530
- wtorek od 730 do 1700
VII. Termin załatwienia sprawy:
- Sprawy niewymagające postępowania wyjaśniającego załatwia się niezwłocznie.
- W przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca.
- W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej sprawa jest załatwiana nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna ustawa art. 35 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (tj. Dz.U. z 2018r., poz. 2096 ze zmianami)
VIII. Tryb odwoławczy:
- brak
IX. Uwagi:
- brak
X. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem;
- Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.