W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

Zatwierdzanie organizacji ruchu (IMiK008)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy inżynieria ruchu
Komórka odpowiedzialna Wydział Inżynierii Miejskiej i Kontroli

I. Jednostka udzielająca informacji w sprawie:

  • Wydział Inżynierii Miejskiej i Kontroli
    Referat Inżynierii Ruchu
    ul. Legionów 52, 
    tel.: 34 37-07-777, 34 37-07-776, 34 37-07-752 
    e-mail: imik@czestochowa.um.gov.pl 

    Pracownik: Mirosław Anioł

  • Godziny pracy:
    od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

II. Wymagane wnioski:


III. Wymagane załączniki do wniosku:

Projekt organizacji ruchu powinien zawierać :

  • plan orientacyjny w skali od 1:10000 do 1:25000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
  • plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający: 
    • lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu, 
    • parametry geometrii drogi; 
  • zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy; 
  • opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót; 
  • przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze; 
  • nazwisko i podpis projektanta;
  • projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia w co najmniej w:
    • 2 egzemplarzach - dla organizacji czasowej,
    • 3 egzemplarzach - dla organizacji stałej,
    • oraz w wersji elektronicznej pdf lub dwg, dołączony do dokumentacji na nośniku pamięci.
  • do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie: 
    • komendanta Policji – w przypadku organizacji ruchu na innej kategorii drogi niż gminnej lub w przypadku projektu uproszczonego; a także w przypadkach związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych oraz w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności;
    • zarządcy drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt; 
  • organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać dołączenia do projektu: 
    •  profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi, 
    • danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
    • złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.

IV. Opłaty:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • brak

VI. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • Osobiście w Kancelarii Urzędu Miasta Częstochowy:
    ul. Śląska 11/13 
    42-217 Częstochowa

     Godziny przyjęć interesantów:
     - poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 730 do 1530 
     - wtorek od 730 do 1700

VII. Termin załatwienia sprawy:

  • Sprawy niewymagające postępowania wyjaśniającego załatwia się niezwłocznie. 
  • W przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca. 
  • W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej sprawa jest załatwiana nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. 
    Podstawa prawna ustawa art. 35 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (tj. Dz.U. z 2018r., poz. 2096 ze zmianami)

VIII. Tryb odwoławczy:

  • brak

IX. Uwagi:

  • brak

X. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem;
  • Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego