W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

MN017 - Ustalenie i wypłata odszkodowań

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy gospodarka nieruchomościami
Komórka odpowiedzialna Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
  • Ustawa z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną.

II. Wymagane oświadczenia:


III. Wymagane załączniki:

  • przedłożenie dokumentów własnościowych, gdy nie jest założona księga wieczysta lub gdy własność nie jest ujawniona w księdze wieczystej;

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • pełnomocnictwo, dowód osobisty

V. Opłaty:

  • w zakresie odszkodowań przyznawanych w trybie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz ustawy Przepisy reformujące administrację publiczna dowód uiszczenia opłaty w wysokości 17 zł na rachunek bankowy gminy: nr 12 1030 1986 7261 0000 0002 9020 w przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej);

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • zgodnie z ustawą o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Jerzego Waszyngtona 5, pokoje: 206, 207
    tel.: 34 37-07-707, 34 37-07-744
    e-mail: mn@czestochowa.um.gov.pl
    Pracownicy: Aleksandra Gawęda, Sylwia Siedlanowska, Jarosław Gawin, Agata Kozak

  • Wnioski należy składać w Kancelarii Urzędu pokój 3, ul. Śląska 11/13 lub w sekretariacie Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego pokój 211, ul. Jerzego Waszyngtona 5.

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:

  • Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Śląskiego w Katowicach, ul. Jagiellońska 25, 40-032-Katowice, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

XI. Uwagi:

  • Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego strona w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia tut. organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Jednocześnie brak jest możliwości wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego