PO002 - Ustalanie wymiaru podatku rolnego od osób fizycznych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki i opłaty |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Podatków i Opłat |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa;
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym;
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny.
II. Wymagane wnioski:
- informacja o gruntach (IR-1) - F-PO0021
do pobrania: F-PO0021.pdf - załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu (ZIR-1) - F-PO0022
do pobrania: F-PO0022.pdf - załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania (ZIR-2) - F-PO0023
do pobrania: F-PO0023.pdf - załącznik do informacji o gruntach - dane pozostałych podatników (ZIR-3) - F-PO0024
do pobrania: F-PO0024.pdf - pełnomocnictwo szczególne - obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2018 r., poz. 974 (PPS-1) - F-PO0025
do pobrania: F-PO0025.pdf
III. Wymagane załączniki do wniosku:
- kserokopia aktu notarialnego
IV. Wymagane dokumenty do wglądu:
- brak
V. Opłaty:
- W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
VI. Termin załatwienia sprawy:
- w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy).
VII. Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Podatków i Opłat
VIII. Miejsce załatwienia sprawy:
- ul. Śląska 11/13, parter, hol, Biuro Obsługi Interesanta, stanowisko nr 7 (grupa D),
tel.: 34 37 07 219
e-mail: po@czestochowa.um.gov.pl
-
- Udzielanie wyjaśnień w zakresie sporządzania informacji i deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
- Wydawanie formularzy informacji i deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
- Szczegółowy wykaz numerów pokoi i telefonów do osób załatwiających poszczególne sprawy zgodnie z podziałem na rejony (wg ulic oraz rodzaju sprawy).
IX. Godziny pracy:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
- wtorek: 730 - 1700
X. Tryb odwoławczy:
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
XI. Uwagi:
- brak