W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

PO012 - Wydawanie decyzji określających wysokość zobowiązania w podatku od środków transportowych od osób fizycznych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki i opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa;
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2015 r. w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych;
  • Uchwała nr 1091.LXXXII.2023 Rady Miasta Częstochowy z dnia 26 października 2023 roku w sprawie stawek podatku od środków transportowych w 2024 roku;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

II. Wymagane wnioski:

  • druk deklaracji na podatek od środków transportowych (DT-1) - F-PO0121
    do pobrania: F-PO0121.pdf
  • załącznik do druku deklaracji na podatek od środków transportowych (DT-1/A) - F-PO0122
    do pobrania: F-PO0122.pdf
  • pełnomocnictwo szczególne - obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2018 r., poz. 974 (PPS-1) - F-PO0123
    do pobrania: F-PO0123.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • brak

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy).

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Podatków i Opłat

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:


IX. Godziny pracy:

  • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530;
  • wtorek: 730 - 1700

X. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

XI. Uwagi:

  • Parter, hol, stanowisko nr 7 (grupa D) w Biurze Obsługi Interesanta ul. Ślaska 11/13
    tel.: 034 37 07 219:
    • Wydawanie formularzy informacji i deklaracji w sprawie podatku od środków transportowych.
    • Udzielanie informacji o zaległościach z tytułu podatku od środków transportowych.

  • Wpłaty podatku od środków transportowych można dokonywać na konto: Bank Handlowy w Warszawie S.A. nr 40 1030 1104 0000 0000 9325 1000.


Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego