W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Częstochowy

ul. Śląska 11/13
42-217 Częstochowa

tel. 34 370 71 00
fax 34 370 71 70


e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
http://www.czestochowa.pl
adres skrytki ePUAP: /97j3t1ixjk/SkrytkaESP
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP


NIP Gminy Miasta Częstochowa:
5732745883
REGON Gminy Częstochowa:
151399002
Identyfikator gminy TERYT: 2464011

PO015 - Wydawanie decyzji określających wysokość zobowiązania w podatku leśnym od osób prawnych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki i opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny.

II. Wymagane wnioski:

  • deklaracja na podatek leśny (DL-1) - F-PO0151
    do pobrania: F-PO0151.pdf
  • załącznik do deklaracji na podatek leśny - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu (ZDL-1) - F-PO0152
    do pobrania: F-PO0152.pdf
  • załącznik do deklaracji na podatek leśny dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania (ZDL-2) - F-PO0153
    do pobrania: F-PO0153.pdf
  • pełnomocnictwo szczególne - obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2018 r., poz. 974 (PPS-1) - F-PO0154
    do pobrania: F-PO0154.pdf

III. Wymagane załączniki do wniosku:

  • kserokopia aktu notarialnego

IV. Wymagane dokumenty do wglądu:

  • brak

V. Opłaty:

  • W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

VI. Termin załatwienia sprawy:

  • w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w przypadku niemożności załatwienia sprawy w ww terminach strona zostaje powiadomiona o nowym terminie załatwienia sprawy).

VII. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Podatków i Opłat

VIII. Miejsce załatwienia sprawy:

  • ul. Śląska 11/13, pokój 200
    tel.: 34 37-07-456 
    e-mail: po@czestochowa.um.gov.pl 

    Pracownicy: Krzysztof Synowski, Agnieszka Hiller

IX. Godziny pracy:

  • od poniedziałku do piątku: 730 - 1530

X. Tryb odwoławczy:

  • Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Częstochowy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

XI. Uwagi:

  • Parter, hol, stanowisko nr 7(grupa D) w Biurze Obsługi Interesanta ul. Ślaska 11/13:

    • Udzielanie wyjaśnień w zakresie sporządzania informacji i deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
    • Wydawanie formularzy informacji i deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.


           tel. 34 37 07 219


Klauzula informacyjna

Powiadom znajomego